footer

Podnikatelský záměr

Jste podnikatel a máte zajímavý nápad, který by šel přetavit v byznys? Nebo revoluční myšlenku, která změní celé odvětví? Ať už si přejete otevřít malou cukrárnu, vybudovat výrobu, rozjet franšízantskou síť nebo získat nové partnery, pomůžeme vám s podnikatelským záměrem a zpracováním podnikatelského plánu - odborně, precizně a za dostupnou cenu.

left arrow right arrow

 

Co je podnikatelský záměr a podnikatelský plán?

Podnikatelský záměr je předstupněm podnikatelského plánu či business plánu. Je to váš nápad, který máte více či méně promyšlený do detailů. Podnikatelský plán je strukturovaný dokument, který záměr rozpracovává do jednotlivých složek, a pomůže vám odhalit silné a slabé stránky budoucího podnikání. 

Podnikatelský plán často zpracováváme kvůli bance nebo potenciálními investorovi, ale měl by v první řadě sloužit nám - abychom zhodnotili, zda do projektu jít, nebo od něj raději ustoupit.

 

 

Z čeho se skládá podnikatelský plán a na jaké otázky odpovídá?

 

  1.  Analýza business modelu nebo business case.
    Business model popisuje základní myšlenky záměru a princip fungování budoucí firmy. Před zpracováním podnikatelského plánu je možné rovněž zpracovat tzv. business case - jde o základní ekonomickou rozvahu podnikání. 
  2. Popis podnikatelského záměru a představení výrobků a služeb.
    Odpovídá na to, co je podstatou vašeho podnikání, co plánujete nabízet, čeho chcete dosáhnout a jak toho chcete dosáhnout.
  3. Průzkum trhu a analýza konkurence.
    Ověříme si, kdo je náš cílový zákazník a co mu náš výrobek nebo služba přinese. Kdo představuje naši konkurenci a jak si stojíme ve srovnání s ní?
  4. Marketingová strategie.
    Proč by měl mít zákazník zájem zrovna o naši firmu? Jak se o nás zákazník dozví a kolik nás to bude stát? Na to odpovídá marketingová strategie.
  5. Potřebné investice a struktura financování.
    Tato část řeší, do čeho bude potřeba investovat. Kolik peněz budeme potřebovat, kdy budou potřeba a jak si je zajistíme?
  6. Plán tržeb a analýza nákladů.
    Předpovídá, jaké můžeme očekávat výnosy, a zdůvodňuje budoucí náklady.

  7. Zahajovací rozvaha, finanční plán a finanční analýza.
    Jde o ekonomický souhrn celého podnikatelského záměru a nejdůležitější část podnikatelského plánu. Je také tou nejobtížnější disciplínou podnikatelského plánu.
  8. Analýza rizik a SWOT analýza
    Odhaluje rizikové faktory podnikání a pojmenovává silné a slabé stránky vašeho podnikatelského záměru.

 

Podnikatelský záměr potřebujete v těchto typických situacích:

 

 

 

Co vám přinese odborně připravený podnikatelský plán?

  • Porozumíte zákazníkům a konkurenci.

  • Vyhnete se začátečnickým chybám.

  • Snáze přesvědčíte investora nebo pracovníky schvalující bankovní úvěry.

  • Získáte představu o ziskovosti a návratnosti své investice.

  • Odborná zpětná vazba z naší strany vám ušetří čas i starosti s realizací nevhodného záměru.

 

 

ZPRACUJTE MI PODNIKATELSKÝ PLÁN  

 

 

Máte již svůj podnikatelský záměr, ale potřebujete ho doladit? Využijte naše konzultace podnikatelského záměru.

Vybrali jste? Nebo máte originální požadavky na zpracování podnikatelského záměru?

Kontaktujte nás, společně najdeme řešení pro každou situaci.