Uvažujete o rozjezdu vlastního podnikání v oblasti obchodu? Pomůžeme vám s otevřením vašeho vlastního obchodu! Než se pustíte do dalšího čtení, doporučujeme vám navštívit stránky podnikatelský záměr a podnikatelský záměr pro banku, kde se dozvíte základní informace a tipy, díky kterým pro vás bude následné zpracování podnikatelského plánu restaurace snazší. Poradíme vám také, pokud plánujete vybudovat nový internetový obchod.
-
Představit zamýšlený obchod, jeho koncepci, vybavení, nabízené produkty a zboží, poskytované služby apod.
-
Popsat konkurenční výhodu obchodu, která jej něčím odliší od ostatních obchodů prodávajících stejné zboží. Budete prodávat standardně dostupné zboží nebo mít exkluzivní zastoupení nějaké značky?
-
Stanovit vaši maximální kapacitu, kolik hostů jste schopni v jednotlivých částech dne obsloužit. Jakou předpokládáte vytíženost z hlediska ročního období?
-
Definovat parametry obchodních ploch i zázemí, to vše má totiž vliv na náklady i prodejní potenciál.
-
Navrhnout vhodný způsob propagace obchodu včetně souvisících peněžních výdajů. Budete spoléhat na ústní doporučení spokojených zákazníků nebo si za reklamu raději zaplatíte? Kde budete chtít být vidět, jaké to bude mít podle vás efekty z hlediska návštěvnosti a kolik peněz do propagace chcete pravidelně investovat?
-
Komentovat předpoklady o plánované marži či přirážce u zboží.
-
Uvést a zdůvodnit prognózu budoucích tržeb. Jaký lze očekávat vývoj tržeb v prvních měsících?
-
Vyčíslit provozní a jiné nepřímé náklady obchodu (typicky nájemné a další externí služby).
-
Určit potřebné investice, například do úprav interiéru či exteriéru, pokladního systému, bezpečnostního systému, prodejních pultů a dalšího vybavení apod.
-
Nezapomeňte, že na počátku podnikání vás čeká obrovská investice do skladových zásob. Spočítejte tedy, kolik to bude peněz a rozmyslete si, jakou formou budete zásoby financovat.
-
Vhodným způsobem stanovit potřebnou finanční rezervu pro pokrytí prvních měsíců od otevření s ohledem na vývoj tržeb v prvních měsících a inkaso plateb.
-
Všechny propočty zohlednit v jedné ekonomické rozvaze budoucích zisků (přesněji řečeno
finančním plánu).
-
Sestavit zahajovací rozvahu a plánované účetní výkazy (rozvaha, výkaz zisku a ztráty). Šikovný ekonom vám pomůže i se zpracováním plánu cashflow, který vám zajistí, že budete mít dostatek peněz na nákup zboží a mzdy v začátcích podnikání.
Pro novou značku Smartpets.cz jsme zpracovávali podnikatelsksý plán pro účely získání lokálního zastoupení pro rakouské značky výrobce chytrého vybavení pro domácí mazlíčky pro český trh. Ačkoliv strategické partnerství nakonec nebylo uzavřeno, klient byl s naší prací velmi spokojen a podnikatelský plán mu pomohl k získání celkového obrazu o svém podnikání.
„Podnikatelský plán jsem potřeboval primárně pro rakouského obchodního partnera, se kterým jsme jednal o zřízení zastoupení jeho značky na našem trhu. Plán mi pomáhal zpracovat přímo Marek Habrnal - člověk, který se rychle zorientuje ve specifické problematice, má zkušenosti a přesah do jiných oborů a pracuje efektivně. Kromě toho se s ním příjemně jedná. Přestože jsme nakonec do spolupráce s rakouským výrobcem nevstoupili, plán nám v úvodních kolech jednání pomohl otevřít dveře a ukázat se jako profesionál. V neposlední řadě jsme plán využili i pro další účely (při založení firmy, žádosti o registraci k DPH)."
Ing. Milan Medek
majitel
,
www.smartpets.cz
„Moc Vám chci poděkovat za zpracování Podnikatelského záměru - moc se mi líbí!" Váš Podnikatelský záměr se mi natolik zamlouvá, že já bych ho lépe neudělala. Mě osobně nic nenapadá, co by tam mělo být lepšího."
Paní Lucká získala díky našemu podnikatelskému plánu dotaci z úřadu práce.
žadatelka
,
Kateřina Lucká
Opravdu skvělé zpracování. Je tam úplně vše, co má být. Moc vám děkuji! Určitě vás budu dále doporučovat.
Petr Langer
majitel
,
Kingstreet
S vypracovaným podnikatelským plánem jsem byla spokojená. Děkuji tímto za spolupráci a přeji Vám hodně úspěchů ve Vaší další činnosti.
podnikatelka
,
Lenka Vaníčková
Podnikatelský plán musí být z hlediska všech finančních propočtů bezchybný, jinak ho banka či investor nevyhodnotí pozitivně. A co hůř, pokud si vše dostatečně nepromyslíte, můžete v podnikání utopit hodně peněz. Jste si jistí, že do finančního plánu zvládnete dobře zakomponovat všechny proměnné? Banka či investor musí z podnikatelského plánu jasně vidět, že jste připraveni také na možné změny některých předpokladů, například změny marže či přirážky, růst provozních nákladů, ceny externích služeb apod.
Postaráme se o všechny důležité náležitosti podnikatelského záměru a pomůžeme vám realizovat váš sen o otevření vlastního obchodu!