footer
Obchodní plán
Autor: Karolína FlégrováPublikováno: 11. září 2017
Řízení obchodních aktivit navazuje na strategický plán společnosti. Znáte předpokládaný objem svých tržeb?

Obchodní plán představuje zásadní nástroj řízení obchodu a navazuje na strategický plán společnosti. Účelem sestavení tohoto dokumentu je vyčíslit předpokládaný objem prodaných výrobků či služeb za určité období a s tím související prognózu tržeb. Ideální je plán strukturovat např. dle jednotlivých vyráběných produktů či prodávaného zboží, nikoliv jako sumu všech prodávaných výrobků. Obchodní plán je také nástrojem motivace pro obchodníky, kteří jsou ohodnoceni na základě jeho plnění.

Poznámka: s pojmem obchodní plán se můžete setkat také v souvislosti se žádostí o zápis do registrů poskytovatelů platebních služeb nebo instituce elektronických peněz u České národní banky. V takovém případě se jedná o obdobu podnikatelského plánu, jehož struktura je dána legislativou.

 

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+