Podnikatelský záměr představuje nápad, myšlenku, koncept služby nebo produktu, který má potenciál komerčního úspěchu.
Podnikatelský záměr v sobě zahrnuje nejen to, co chcete prodávat nebo jaké služby poskytovat. Důležité jsou i odpovědi na další otázky, jako například:
- kdo je váš typický zákazník;
- jakým způsobem se o vašem produktu zákazník dozví;
- jaké zdroje budete potřebovat k realizaci;
- co je váš cíl (čeho prostřednictvím tohoto záměru chceme dosáhnout);
- jaké lidi k tomu budeme potřebovat zaměstnat;
- kdo budou naši hlavní dodavatelé;
- a mnoho dalšího.
I jeden nápad a myšlenka, které pro vás představují tržní příležitost, mohou být realizovány v několika různých podnikatelských záměrech. Zpracování podnikatelského záměru do písemného podnikatelského plánu rapidně zvyšuje šanci na úspěch projektu.