Unique Selling Propositon (nebo zkráceně USP) zjednodušeně představuje unikátní vlastnost daného výrobku či služby, která ji odlišuje od konkurence. Aby byla zajištěna prodejnost daného výrobku, musí být tato vlastnost pro zákazníky něčím zajímavá. Pojem USP můžeme chápat jakousi přidanou hodnotu daného výrobku nebo služby, tedy důvod, proč jsme dali přednost danému výrobku před jeho konkurenty.
Podnikatel musí vědět, co je největší magnet na zákazníky. Položte si otázku: “pokud bych měl jmenovat hlavní důvod, proč kupovat můj produkt, co by to bylo?” Jedná se o silnou konkurenční výhodu, která je unikátní, zákazník ji vnímá a je pro zákazníky důležitá.
Takové výhodě říkáme USP (Unique Selling Propositon). Může pramenit z unikátní a pro zákazníka důležité vlastnosti výrobku či služby, která ji odlišuje od konkurence.
Pro investory je to velmi důležitá otázka hlavně u nových inovativních podnikatelských záměrů.